Diş Hekimliği Günü’müz Kutlu Olsun!

Ülkemizin ilk dişçilik yüksek okulu olan “Dişçi Mekteb-i Aliyesi” Tıp Fakültesi bünyesinde 22 Kasım 1908 tarihinde kurulmuştur. 1996’dan bu yana da her yıl 22 Kasım “Diş Hekimliği Günü”, içinde bulunduğu hafta ise “” olarak kutlanıyor.

Ağız ve diş sağlığı bireyin vücut sağlığını doğrudan etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Ağız ve diş sağlığı korunmadığında birçok hastalığı beraberinde getirdiğini biliyoruz.

Diş ve dişeti hastalıkları; sindirim sistemi hastalıklarına, solunum sistemi hastalıklarına ve kalp kapak hastalıklarına neden olabiliyor.

Örneğin çocukluk döneminde süt dişlerinde oluşan çürükler ileriki yaşlarda; diş çarpıklığı, çene gelişimindeki bozukluk ve zamanla romatizmadan kalp hastalıklarına kadar ciddi sağlık problemlerine yol açabiliyor.

Dişlerden kaynaklanan ileri seviyedeki enfeksiyonlar, ciltte akıntılı yaralar şeklinde kendini gösterebiliyor.

Bu nedenler göz önüne alındığında, tüm sağlık konularında olduğu gibi ağız ve diş sağlığı ile ilgili hastalıklarda da tedaviden çok koruyucu önlemlere ağırlık verilmesi gerekiyor. Sadece dişleriniz çürüdüğünde ya da herhangi bir şikayetinizde değil düzenli olarak bakım ve kontrollerinizin yapılması oldukça önemlidir.

Ağız ve diş sağlığının öneminin anlaşılması ve toplum bilincinin oluşturulması için Ağız ve Diş Sağlığı Haftası boyunca, anne adayından başlayarak gebelik döneminde annenin ve bebeğin ağız ve diş sağlığı konusunda düzenli takibinin yapılması ve kişilerin ağız hijyenine önem vermelerinin sağlanmasına yönelik çalışmalar yürütülmektedir.

Ayrıca doğru ve düzenli diş fırçalama alışkanlığının edinilmesi, diş ipi kullanımının yaygınlaştırılması, koruyucu diş tedavi uygulamaları olan flor uygulaması ve fissür örtücülerinin öneminin anlaşılması konularına ağırlık verilmektedir.

Sağlığın tanımı “Kişinin ruhsal ve bedensel yönden tam bir iyilik hali içinde olmasıdır.” O halde, tüm vücudumuzu etkileyen ve küçük bir problem olarak görülen diş ve dişeti hastalıklarının önlenmesi için; ağız ve diş sağlığı bakımı, bireylere çok küçük yaşlarda ailesi ve toplumsal çevresi tarafından öğretilmeli ve buna özellikle dikkat edilmelidir.

Ağız ve Diş Sağlığı Haftası sebebiyle, bir kez daha diş bakımının önemini hatırlatıyor, ağız ve diş sağlığımızın korunması için büyük özveriyle çalışan değerli meslektaşlarımızın, Diş Hekimliği Günü’nü kutluyoruz.

Sağlıklı gülüşler için diş bakımınızı ihmal etmemenizi yineliyoruz.