İmplant Hakkında Bilinmesi Gerekenler

İmplant nedir?

İmplant, eksik olan dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen ve uygun malzemeden yapılan yapay diş köküdür. İmplantlar genel olarak son derece dayanıklı, dokulara uygun ve ileri teknoloji ürünü olan titanyumdan yapılır. İmplantlar kişiye doğal diş hissi vermelerinin yanında doğal bir görünüme sahiptir.

Kimlere Yapılır?

İmplant tedavisi her yaştaki hasta için uygundur. İmplantın sizin için doğru seçim olup olmadığını öğrenmek için diş hekiminiz sizin sağlık geçmişinizi değerlendirecek, ağzınızdan ölçü alarak planlama modelleri oluşturacak ve gerekirse panoramik röntgen çekecektir. Diş hekiminiz, implantın uzun dönem başarısı için en iyi bölgeyi, kemiğinizin kalitesini ve seviyesini tespit etmek için 3 boyutlu görüntüleme alınmasını önerebilir. Bir yada birden daha fazla diş eksikliğinde veya ağızda hiç diş olmaması durumunda implant tedavisi yapılabilir. Sadece kemik gelişimi kızlarda 16-17, erkeklerde ise 18 yaşına kadar devam ettiğinden, implant için gençlerde kemik gelişiminin tamamlanmasını beklemek gerekebilir. İmplant yerleştirme işleminde başarı oranı kişiden kişiye değişirken, implantların başarısızlık nedenleri arasında kemik kalitesi, yetersiz kemik seviyesi, alt ve üst çeneler arasında yetersiz mesafe ve gelişimi devam eden çene ve yüz yapıları sayılabilir. İmplant tedavisi olacak en ideal hasta profili sigara içmeyenler ve sağlıklı dişetleriyle ağız sağlığına dikkat eden kişilerdir.

Tedavi süreci ve implant yapımı ne kadar sürer?

İmplant tedavisi 3-6 ay gibi bir süre içerisinde tamamlanan bir uygulamadır. Ağız doku yapısından dolayı çok hızlı iyileştiğinden, implantların iyileşme süresi de kısadır. Fakat implantların üst yapılarının yapılabilmesi için 3-5 ay süre gerekir. Bunun yanı sıra sigara içen kişilere yapılan implantların iyileşme süreci çok parlak değildir.
İmplant işlemi ortalama 10 dakika sürer. Hasta bu 10 dakika içerisinde ağrısız bir şekilde bir implant işlemini yaptırır. Fakat çene kemiği içerisine yerleştirilmiş olan implantın üstüne diş konulması ve implantın ömür boyu rahatlıkla kullanılabilmesi için, implantın kemikle bağlantı yapması beklenmesi gerekir. Bu süreçte yaklaşık 3-4 ay alacaktır.

Tedavi süresince acı hissedilir mi?

İmplant tedavisi lokal anestezi ile yapıldığından normal şartlarda ağrı ya da rahatsızlık hissedilmez. İmplant sonrası oluşabilecek ağrı diş çekimi sonrası oluşan ağrı gibi olmasına rağmen operasyon sonrasında orta şiddette rahatsızlık ve şişlik oluşabilir. Kişiye ve onun sağlık geçmişine bağlı olarak genel anestezi gerektiği durumlar olabilir.

İmplant güvenilir bir tedavi mi?

İmplantın tedavi başarı oranı oldukça yüksektir. Başarıda kullanılacak implant markalarının ve üretim teknolojilerinin de önemini unutmamak lazım.

İmplant’ın Sağladığı Yararlar

Diş implantları, diğer tedavi seçeneklerine oranla daha büyük avantajlar sunar. Bu avantajlar;

• Bireyin rahat bir şekilde gülmesini, konuşmasını, yemek yemesini sağlayarak, özgüveni ve yaşam kalitesini artırır.

• İmplantların bakımı, doğal dişler ile aynıdır.

• Doğal bir görünüm sağlar.

• Kemik erimesini önlemeye yardımcı olur.

• Çiğnemeyi geliştirerek, sindirime yardımcı olur.

• Bu sayede kemik kaybı önlenir.

• En kalıcı ve uzun ömürlü bir çözümdür.

• Sağlam dişleriniz yontulmadan eksik olan dişiniz tamamlanır.

İmplantın Ömrü Ne Kadardır?

Hekimin bilgi ve tecrübesi, kullanılan implantın türü ve markası, implantın temizlik ve bakımı implatın ömrünü etkileyen faktörlerdir.
Doğal ve sağlıklı bir diş ile implantın ağızda kalma süresi hemen hemen aynıdır. Bu yüzden implant tedavisinin mutlaka bir uzman tarafından, iyi implant markaları tercih edilip, implant tedavisi açısından uzmanlaşmış kliniklerde yapılması önerilmektedir.