İmplant Hakkında Merak Edilenler

Bireylerin yaşamış oldukları diş kayıpları psikolojik ve sosyal tramvalara neden olduğu gibi beslenme sorunları, sindirim problemleri ve konuşma bozuklarına neden olmaktadır. Kemik gelişimini tamamlamış, herhangi bir ciddi sağlık problemine sahip olmayan, yeteli kemik miktarına sahip olan bireylere implant tedavisi rahatlıkla uygulanabilmektedir.

İmplant, çeşitli nedenlerle kaybedilen dişlerin yerine dişin işlevi ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen titanyumdan yapılmış uzun ömürlü yapay diş kökleridir. Diş eksiklikleri, doğal dişlere yapılan köprü protezleri veya ergonomik olarak takılan hareketli protezler gibi klasik yöntemleri tamamlanabileceği implant destekli protezlerde yapılabilmektedir.

İmplant uygulamaları, sağlam düşlerin kesilmesine ve zarar görmesine izin vermeyerek doğal dişe en yakın görünümü ve estetik bir çözüm sunmaktadır. İmplant tedavilerinde önemli olan hastanın çene kemik yoğunluğunun tedavi için uygun olmasıdır. Hastanın çene kemik yapısının uygun olmadığı durumlarda kemik grefiti uygulanarak hastanın uygun kemik yoğunluğuna sahip olması sağlanmaktadır. İmplant tedavileri öncesinde diş hekimleri hastalardan ağız panoramik röntgen ve gerek duyulması takdirde tomografi isteyerek hastanın ağız ve çene yapısının implant için uygun olup olmadığı konusunda hastaları bilgilendirmektedir. Hastanın kemik yoğunluğu bu röntgenler sonucunda ortaya çıkmaktadır.

Kuşkusuz İmplant üzerine merak edilenlerden birisi de implantın ne kadar süre ömrü olduğudur. Kuşkusuz implantın ömrünü belirleyen hani maddeden ve hangi malzemelerin bileşiminden yapıldığıdır. Ayrıca implantın uzun süre kullanılmamasını sağlayan temel etmenlerden birisi bireyin ağız ve diş sağlığına ne kadar önem ve özen gösterdiğidir. Düzenli hekim kontrolü ve ağız sağlığı hijyenine verilen önem implatın hizmet süresini artırmaktadır.

Bilinenin aksine implant tedavisi sırasında ağrı veya kanama gibi rahatsızlıklar hissedilmemektedir. Hastaya uygulanan lokal anestesi ile hasta hiçbir ağrıyı hissetmeden yaklaşık 10-15 dakika arasında  uygulanan cerrahi müdahaleler ile işlem tamamlanmaktadır.

Diş çekiminden sonraki bir yılı takip eden yıllarda çene kemik yoğunluğu yüzde %40 azalmaktadır. İmplant, ağız yüzeyi ile çene kemiğinin biyolojik olarak birbirine bağladığından dolayı kemik yoğunluğu çok önemlidir. Bu yüzden dolayı implant konusunda uzmanlığa ve deneyim sahip bir uzman diş hekimine implant uygulamaları yapılmalıdır. Aksi halde uzun dönemli ağrılar ve ağız sağlınızda bozulmalar, yanlış tedavi yöntemleri, Güneydoğu Asya ülkelerinden ihraç edilen ucuz malzemelerden yapılan implantlar hayatınızda ciddi sorunlara yol açabilmektedir. Unutulmamalıdır ki implant, kemiği tanıyıp bilen, bu konuda tecrübesi olan çene cerrahlarının yapması gereken cerrahi bir işlemdir.