İmplant Tedavisine Başlamadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Küçük titanyum vidalar olarak bilinen implant, yitirilmiş olan dişin yerine cerrahi tekniklerle, çene kemiğine uyumlu gerçek diş kökünü taklit eden, yapay diş yerleştirilmesi tedavisi olarak tanımlanır. Diş kökü işlevini taklit etmek üzere farklı farklı şekillerde dizayn edilmiş, yüzey yapısı kemikle adaptasyonunu sağlayan metal yapılar olan implantla yapılan tedavinin hasta tarafından her türlü detayın bilinmesi önemlidir.

Başarı oranı yüksek olan implant tedavisinde; travma, çürük ya da diş eti hastalıkları sebebiyle yitirilen dişlerin yerine uygulanan vida şeklinde yapay diş köklerinin tercih edilme sebebi, implantların dokuya uyumlu materyaller olması ve günümüzde doğal dişlere en iyi alternatif olarak sunulmasıdır.

İmplant tedavisinde diş hekiminin uzmanlığı ve bu konudaki başarısı en önemli noktalardan biridir. Uygulayacak olan diş hekiminin deneyimi ve bu konudaki bilgisi ile sağlığa en büyük yatırımlardan birisi olan implant tedavisi %90-95 oranında başarılı geçer.

Bu uygulama, tek diş kayıplarında köprü yapmak yerine tercih edilir ve etraftaki dişlerin kesilmemesi, fazla sayıda diş kayıplarında hareketli protezler yerine sabit protez tercihlerine imkan vermesi veya hareketli protezlere sağlam alt yapı hazırlaması bakımından diş hekimleri tarafından hastalarına tavsiye edilir.

Dişsiz kalan kemik bölgesi, içinde diş olmadığı ve işlev dışı kaldığı için zamanla daralma yaparak küçülür. Protez tutuculuğu için kemik giderek yetersiz kalmaya başlar. Çekilen dişin yerinde kalan bölgeye implant yerleştirilmiş olmasıyla implant tedavisinde kemik tekrar fonksiyon kazanacağı için kemik yitirmelerinin önüne geçilir.

Hastanın genel sağlık durumunun ve mevcut dişlerinin detaylı bir klinik ve radyolojik muayenesinden sonra diş hekimi hastanın implant için uygun bir aday olup olmadığına karar verir. Öncelikle hastanın diş ve diş eti hastalıklarına neden olan etkenler ağızdan uzaklaştırılır. Ağız bakımı ve sağlığı kazandırıldığında implant uygulaması yapılır.

Ağır kortizon kullanan hastalar, ileri kardiyovasküler problemi olanlar, şeker hastalığı olan kişiler, kan hastalığı olanlar, kemoterapi veya radyoterapi gören hastalar genellikle implanta tedavisine uygun aday değildirler. Anestezi ile yapılan bir tedavi olduğu  için, hasta günde 1 paketi aşkın sigara içiyorsa ve ağız diş sağlığına önem vermiyorsa implant tedavisinin başarı oranı azalır.

Ayrıca implant tedavisinin başarılı şekilde tamamlanması için hastanın implanta uygun olup olmadığı belirlenir. Öncelikle diş boşluğunun implantı saracak kalınlıkta ve uzunlukta kemik alanının olması şarttır. Daha fazla sayıda implant yaptırmak istenildiğinde kemik uzunluğu, genişliği, kemik kalitesi, sinüs sarkıklığı ve benzeri etmenler dikkate alınır.