Yeni Yılda Diş Sağlığınızla İlgili Alacağınız 7 Önemli Karar

Yeni yıla girerken onlarca karar alır, Bucket List hazırlar fakat hayata geçirme konusunda pek başarılı olamayız. Tatile gitmek, yurt dışı planları, evlilik, kariyer derken en önemli konuyu hep ihmal ederiz. “Sağlığı olanın umudu, umudu olanın her şeyi var demektir” diyenler haksız değiller elbet. İşte bu yüzden bu kararların en önemlisinin sağlığa dair olması ve sağlığın, alınan kararlar listesinde en baş köşede yer alması gerektiğini düşünüyoruz.

Yeni bir yıla başlarken daha sağlıklı gülümsemek için alabileceğiniz kararlar;

1. Dişlerinizi düzenli ve doğru yöntemlerle fırçalama alışkanlığı edinin
Yapılan araştırmalar neticesinde diş fırçalama işlemi esnasında dişlerin %35’nin kirli kaldığı belirtiliyor. Yanlış diş fırçalama yöntemleri ve arkada kalan dişlere ulaşamama hem diş etlerinde hem de dişlerde bir çok probleme sebep olur. Diyabet, erken doğum ve kalp hastalıkları gibi önemli sağlık sorunlarının temelinde diş eti hastalıkları yatar. Bu sebeple yeni yılda alacağınız en önemli kararlardan birisi, doğru diş fırçalama yöntemini benimsemek ve düzenli fırçalamak olmalı.

2. Düzenli diş kontrolleri için diş hekimi araştırması yapın ve vakit kaybetmeden randevu alın
Diş hekimine sadece ağrıdan duramadığınızda değil; düzenli aralıklarla gitmeye çalışın. Unutmayın ki, diş hekimliği sadece tedavi edici değil, koruyucu ve önleyici bir alandır ve diş hekiminiz sizin için en uygun koruma yöntemini sizin için belirleyecektir.

3. Sigarayı bırakın
Günümüzde sigaranın zararlarının herkes tarafından bilinmektedir. Sigara dişlerin üzerinde katran artıkları veya koyu-kahverengi lekeler biriktirir, damakta kırmızı renkli iltihapların oluşmasına sebep olur, ağız kokusuna ve ağızda doku bozukluklarına yol açar. Sigara yüzünden dişeti hastalığına yatkınlık artar. Dişeti çekilmesi hatta ağız kanserinin başlıca sebeplerinden birisi sigaradır. Sadece ağız sağlığı için değil yaşam kalitenizi arttırmak için de sigaradan bir an önce kurtulun.

4. Aşırı şekerli yiyecek tüketimini azaltın
Aşırı şeker tüketimi, ağzınızın içerisinde asidik bir ortam oluşturur. Şekerli gıdalar dişlerin yüzeyi ve mine tabakasının üzerine yapışarak, karbonhidrat moleküllerinin birikmesine yol açar.. Dişlerinizin üzerinde biriken şeker kalıntıları, kolay bir şekilde asitlenmeye neden olduğu için dişlerde çürümenin en bilindik sebebidir. Vücut sağlığınızı için de aşırı şekerli tüketimini azaltmak son derece önemlidir.

5. Bol su tüketme alışkanlığı kazanın
Su tüketimi dişlerinizin üzerinde biriken plakların oluşturduğu ağız kokusunu temizlemeye yardımcı olur, yiyecek atıklarının temizlenmesini sağlar ve böylece çürük ve plak oluşumunu engeller. Bol bol su tüketmek ağızda tükürük salgılanmasını hızlandırır ve ağız kokusunu giderir. O yüzden ağız ve diş sağlığı için bol bol su tüketmek gerekir.

6. İçeriğinde folik asit bulunduran yiyecekleri beslenme alışkanlığınıza ekleyin
B vitamini ailesinin en önemli üyesi olan folik asit, yeşil yapraklı sebzelerde yaygın olarak bulunur. Folik asit dişeti iltihabı azaltır, dişeti hastalığına sebep olan bakterilerin ağızdan yok olmasına destek olur, nefesi temizler.

7. Çürüklerden kurtulun
Diş bakımı ile rahat ve kocaman gülücükler saçmak için dişlerinizdeki çürüklerden kurtulmak için bir diş hekimine başvurun. Bembayaz dişler ve ferah bir nefesin ömrünüze ömür katacağını unutmayın.

Bu kadar basit ama irade isteyen bu alışkanlıkları hayatınıza eklemek için 2017’nin size azim ve kararlık getireceğine inanıyoruz. Yeni Yılın sizlere sağlık, mutluluk ve neşe getirmesini diliyoruz.